Kaapstad en meer.. - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Dewi Draijer - WaarBenJij.nu Kaapstad en meer.. - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Dewi Draijer - WaarBenJij.nu

Kaapstad en meer..

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

05 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hoihoi Allemaal,

Maandag zijn we begonnen met het uitzoeken van de dossiers. Ze hebben hier alles nog handgeschreven en totaal niet up-to-date. Dus dat was puzzelen om de juiste informatie te vinden. Ik krijg 17 leerlingen om te begeleiden. 4 uit grade 5 en 13 uit grade 6. Het niveau van de leerlingen verschilt enorm dus ik moet er eerst achter komen wat ze kunnen en wat niet. Dit is wel een enorme uitdaging voor mij, maar ondertussen vind ik het wel erg leuk om hiermee aan de slag te gaan.
We hebben 4 dagen de tijd om alle dossiers uit te werken. Maar hier waren we redelijk snel mee klaar. In de tussentijd ben ik gaan observeren in de klas en heb ik de leerlingen als groep apart genomen om mezelf voor te stellen. Een aantal leerlingen zijn deze week al naar mij toe gekomen om te vragen wanneer we nou gingen beginnen met de bijlessen. Zo enthousiast waren de leerlingen.

In Greyton zijn we wezen lunchen bij Via’s. Erg lekkere milkshakes hebben ze daar en ook lekkere broodjes! We hebben ook nog een keer de zonsondergang gekeken op de berg in Genadendal. Vrijdag zouden we eigenlijk naar CPUT moeten voor registratie, maar dat ging alweer niet door! Hoe verrassend. Dus we gaan waarschijnlijk volgende week. Of de week daarna, of daarna. Mag Joost weten wanneer haha!

Eind van de week gingen we dan eindelijk naar Kaapstad. Donderdag middag zijn we aangereden naar Kaapstad. Na 2 uurtjes rijden waren we bij de turnclub waar we gingen kijken voor een training voor een meisje uit onze groep. Erg leuk om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar het hostel. We verbleven bij Never@Home. Toen we aankwamen kregen we te horen dat we niet met zijn achten op een kamer lagen. Dat was een kleine domper, maar oke we hebben ons opgesplitst. Ik lag op de kamer met 5 meiden van onze groep en 3 vreemden. Ik sliep in het bovenste bed, dat vond ik een hele uitdaging want ik ben bang dat ik er uit val haha!
In de avond zijn we naar Waterfront gegaan en hebben we wat gedronken. Later in het hostel zijn we gaan slapen. Ik was de volgende dag al redelijk vroeg wakker, omdat een kamergenootje het gordijn elke nacht open deed. Super irritant.

De volgende ochtend waren we net te laat voor het ontbijt dus moesten we ontbijt bij de spar halen. Je mocht je eigen ontbijt meenemen en er was zelfs een keuken waar je je eigen eten mocht maken. daarna zijn we gaan omkleden en met de Uber naar een zwembad bij Sea Point gegaan. Yes! Er was een zwembad met water! Oke, het was wel zout water. We konden in ieder geval lekker afkoelen. Tegen de avond zijn we naar de Lions Head gegaan en hebben we deze beklommen. Het begin was echt verschrikkelijk, omdat de weg erg stijl omhoog liep. Halverwege mochten we gaan klimmen en werd het steeds leuker. Via beugels en ladders klommen we verder omhoog en WAUW wat een uitzicht hadden we boven op de berg. We hebben de zonsondergang bekeken en zijn daarna teruggelopen in het donker. Dat was een hele uitdaging. Gelukkig had ik een hoofdlampje mee en kon ik het pad voor mij goed zien. 2 van onze groep zijn helaas door de enkel gegaan en zij moesten achterop de rug bij iemand naar beneden gedragen worden.

Zaterdagochtend zijn we naar een markt geweest bij de Old Biscuit Mill. Erg leuke markt om te bezoeken. Ze hebben leuke kraampjes met spulletjes en eten. Het is wel druk. In de middag zijn we naar Shimmy Beach Club geweest en hebben we lekker gezwommen, gegeten en gedronken. En dat alles voor 20 euro. Ook hier werd er gebruik gemaakt van zout water. Een groot gedeelte van de groep is gaan stappen, maar ik ben lekker in het hostel gebleven.

Zondag ochtend hadden we besloten om nog maar een dagje naar Shimmy Beach te gaan. Maar dit keer met de hele groep. Weer lekker een relaxdagje. Soms moet je gewoon even genieten. Wel hebben we afgesproken dat we volgend weekend meer Kaapstad gaan verkennen. Tegen de avond zijn we terug gereden. Gelukkig waren we voor het helemaal donker was, de berg op. Ik vind in het donker rijden geen probleem. De weg van Kaapstad naar Genadendal kent 1 afslag. De rest is het alleen maar de weg volgen! Easy dus!
Nou, dit was mijn weekje weer! Deze week gaan we kennis maken met de leerlingen en een programma opstellen waar we de leerlingen mee gaan begeleiden! Ik ben benieuwd!
Baie dankie vir jou tyd! Sien jou later!

Liefs,
Dewi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Dewi

Actief sinds 09 Nov. 2017
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 5243

Voorgaande reizen:

11 Februari 2018 - 29 Juli 2018

Zuid Afrika

Landen bezocht: