Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Malden, Nederland van Dewi Draijer - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Malden, Nederland van Dewi Draijer - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen...

Door: Dewi

Blijf op de hoogte en volg Dewi

31 Januari 2018 | Nederland, Malden

Hee allemaal!

Vanaf hier kunnen jullie mij volgen tijdens mijn stageperiode in Zuid-Afrika!
Het aftellen is dan ook echt begonnen. Over 1,5 week zit ik in het vliegtuig.
Ik vlieg 11 februari vanuit Amsterdam naar Kaapstad, waar ik dezelfde dag nog aankom. We zijn met ongeveer 29 studenten verdeeld over 2 dorpen. De dorpen zijn Grabouw en Genadendal.

Ik verblijf in Genadendal en ga stage lopen op de L.R. Schmidt Primary School. We draaien een pilot met de nieuwe onderzoeksmethode: Guerilla case study.
Hiervoor kies je een onderwerp wat je wilt onderzoeken. Je pakt een dagdeel hiervoor en gaat zo veel mogelijk informatie verzamelen. Dit doe je door te observeren, met mensen in gesprek te gaan, beeld materiaal verzamelen enz. Aan het einde van de dag presenteer je je ondervindingen doormiddel van een multimedia presentatie. Dit kan een powerpoint, een poster of een video zijn. Hierin word je vrij gelaten.
Hoe het nog precies in zijn werk gaat, gaan we daar ondervinden. En zoals ik al gehoord heb, zijn ze niet van de precieze tijd zoals in Nederland. Ik denk dat ik daar nog aan moet wennen.

Natuurlijk ga ik niet alleen onderzoek doen tijdens mijn stage periode, maar ik ga de leerlingen ook bijles geven en wie weet wel lessen aan de hele klas. Ja, dit moet allemaal in het Afrikaans!
Gelukkig heb ik vanuit school een spoedcursus Afrikaans gekregen en kan ik me hoop ik verstaanbaar maken in Afrika. De taal lijkt heel veel op het Nederlands. Maar de woorden worden niet vervoegd. Dit zal wel wennen zijn.

Hier enkele Afrikaanse woorden:
Hysbak = Lift
Muurhorlosie = Wandklok
Rekenaar = Computer
Biltong = Gedroogd vlees wat ze daar blijbaar veel eten. Het lijkt een beetje op Beef Jerkey uit Amerika.
Wil je meer Afrikaanse woorden lezen moet je maar eens op google gaan zoeken!

Oh ja voor ik het vergeet! Dit is mijn nieuwe adres voor de komende 4,5 maand.
George Grey Street 59
Genadendal 7234
Western Cape
South Africa

Na deze periode is het natuurlijk tijd om te reizen. Waar ik allemaal heen ga vertel ik jullie later nog!

Afgelopen week heb ik een afscheidsetentje met onze vriendengroep gehad! Er lief cadeautje gekregen om mee te nemen!
Ook van mijn familie een klein fotoboekje gekregen om mee te nemen!
Met mijn beste vriendinnetje en haar vriend een Escaperoom gedaan en YES we zijn eruit gekomen! Wie had dat ooit gedacht, nou ik niet!

Volgende week is het nog 1 weekje bikkelen tijdens de intensieve week en daarna mag ik eindelijk naar Zuid Afrika!
Voor nu is het afwachten waar ik terecht kom. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!
Liefs,
Dewi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Malden

Dewi

Actief sinds 09 Nov. 2017
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 5275

Voorgaande reizen:

11 Februari 2018 - 29 Juli 2018

Zuid Afrika

Landen bezocht: